Vineri, 27.03.2015, la sediul Universității Europei de Sud-Est ”Lumina” din București a avut loc faza națională a Concursului Internațional IONFOMATRIX, concurs internațional de proiecte informatice, născut din dorința de a aduce cei mai buni elevi în domeniul IT din lume împreună.
Concursul este organizat de instituțiile de învățământ Lumina, Universitatea Europei de Sud-Est Lumina, Ministerul Educației Naționale a România și București Administrație School (ISMB) cu scopul de a încuraja tinerii să-și aplice imaginația lor, pasiunea lor, precum și creativitatea lor în inovații tehnologice care pot face diferență în lumea de azi.
Concursul are cinci secțiuni: Programming, Computer Art, Short Movie, Robotics și Hardware Control. La faza națională au fost selectate pe fiecare categorie câte 30 de proiecte, care au intrat în competiția națională, iar Liceul Pedagogic ”Mircea Scarlat” a fost reprezentat la categoria Hardware Control.
Echipa Liceului Pedagogic ”Mircea Scarlat” Alexandria, formată din elevii Neacșu Alin Cristian și Cojocaru Adrian David, elevi în cls. a XI-a G, coordonată de prof. Eliza Sotirescu, au participat la secțiunea Hardware Control cu proiectul Explorator PI. Această categorie este cea mai spectaculoasă a concursului internațional Infomatrix, așa cum le place organizatorilor să spună! De ce spectaculoasă? Pentru că la această categorie se vede inovația, creativitatea, inteligența, dar și transdisciplinaritatea. (cunoștințe de electronică, fizică, informatică-programare și nu în ultimul rând matematică.
Proiectul “Explorator PI” este un robot programat să funcționeze prin intermediul unei aplicații informatice, care se conectează la robot prin WI-FI sau prin cablu de rețea și care poate fi utilzat in explorarea unor medii necunoscute și ostile în care omul nu poate ajunge.
Robotul este alcătuit dintr-o placă de bază Raspberry PI, Camera Rasberry, 3 acumulatori de 3,7 V, 2 senzori de distanță cu ultarsunete, driver motoare, cutie de viteze cu două motoare, Servomotoare.
Robotul este controlat prin intermediul unei aplicații care se conectează la ele prin WI-FI sau prin cablu de rețea. Senzorul de distanță ne ajută să apreciem distanța dintre robot și obiectele din jur pe timp de noapte. Camera se rotește la 180 de grade pe orizontală și verticală și capturează imagini HD, pe care le transmite în aplicație în timp real.
Aplicația web este realizată în HTML CSS și javascript pe partea de client și webserver apache care rulează script-uri Python și PHP. Pentru controlarea pinilor GPIO este folosită librăria WEBIOPI care face legatura între interfață și pinii plăcii de bază.
Echipa Liceul Pedagogic ”Mircea Scarlat” a impresionat juriul și a obținut medalie de argint la categoria Hardware Control, clasându-se în primele 4 echipe pe țara, iar juriul a oferit acestor doi elevi pentru inovație participare într-o tabără de vară de robotică și studii de licență gratuite la Universitatea Lumina.