O nouă metodă „inovatoare” de „modernizare” a drumurilor a apărut în județul Teleorman, aici unde foarte puține lucruri mai sunt de mirare. Pe traseul Furculești-Alexandria – DN 52, aflat în lucru, se observă cum noul strat de asfalt dezvăluie nisipul pus dedesubt. Această practică ciudată arată ineficiența lucrărilor de reabilitare și faptul că nu sunt respectate standardele de construcție. Potrivit unor specialiști, în loc să se efectueze lucrări corespunzătoare de drenaj și pregătire a terenului, echipele de construcție au optat să pulverizeze bitum peste băltoacele rezultate în urma topirii zăpezii de zilele trecute. Această alegere discutabilă a fost urmată de turnarea stratului de asfalt, care, pentru că nu a aderat la o suprafață solidă, s-a lăsat efectiv și se poate vedea nisipul de dedesubt. Această situație ridică semne de întrebare asupra calității lucrărilor și a logicii din spatele acestui proces, însă, sperăm că vom primi clarificări de la CNAIR zilele următoare.
Între timp, lucrarea controversată, care a provocat numeroase accidente în ultima vreme, trebuia finalizată luna aceasta, conform planului inițial.
„Modernizare DN52 Alexandria – Turnu Magurele km 1+350 – km 44+600; km 49+194 – km 52+649”
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit în data de 12.06.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.244 pentru proiectul „Modernizare DN52 Alexandria – Turnu Magurele km 1+350 – km 44+600; km 49+194 – km 52+649” in vederea acordării finanțarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific – OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – proiecte noi de investitii, Operațiunea – Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.
Valoarea totală a proiectului este de 173,788,706.87 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 118,554,534.46 lei, 15% contribuția proprie – 20,921,388.42 lei, diferenta de 34.312.783,99 lei reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA.
Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 53 luni, respectiv între data 01.08.2019 și 31.12.2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
Contractul de proiectare, asistență tehnică și execuția lucrărilor de modernizare a DN52 Alexandria – Turnu Măgurele a fost atribuit de către CNAIR asocierii de firme Alexcor Trading SRL București – Impresa De Construzioni Ing. E. Mantovani SPA Italia – Pegasus Engineering SRL București.
Cine este Alexcor Trading SRL București
Contractele pe bani publici semnate în Teleorman sunt adevărate daruri divine pentru cei care le câștigă. Practic, dacă reușești să semnezi un contract în județul Teleorman, îți duci cifra de afaceri la valori nebănuite, uneori mai mari decât tot ce-ai reușit să încasezi de la deschiderea firmei. Este și cazul companiei S.C. ALEXCOR TRADING S.R.L, care are o vechime de 17 ani în domeniul lucrărilor de construcții, cu un profit net de 54.808.318 lei. Din datele financiare pe care am reușit să le accesăm rezultă că profitul firmei este de 1.097.931 RON, în creștere cu 109% în anul 2022. ALEXCOR TRADING este controlată de familia Ciocan din Caracal, prin intermediul Danielei Ciocan, asociat unic în firmă. Compania a fost deținută în acte, până în 2017 de Marcel Nicola din comuna natală a familiei Ciocan, Rotunda.
Pegasus Engineering SRL, legături cu Dragnea
În Teleorman, se știe, nicio firmă nu câștigă „lozul cel mare” dacă nu are trecere la partidul unic și, până nu demult, la Liviu Dragnea, personajul politic ofilit public în momentul de față, dar care a lăsat în urma trecerii sale prin politică un Teleorman subdezvoltat. Urmașii lui, însă, continuă să sugă județul de bani pentru lucrări de mântuială și am detectat asta prin analiza firmelor care lucrează în zilele noastre drumurile Teleormanului, la fel de prost și pe bani mulți precum defuncta TelDrum. De exemplu, firma asociată pentru dezastrul de pe DN 52 – Pegasus Engineering SRL are în trecutul său un nume care a ținut prima pagină a multor ziare și aproape toate firmele lui Dragnea, multe la număr. Este vorba despre DRAGNE ILIE LIVIU, care a administrat la un moment dat compania.
Pegasus Engineering SRL este firma care a obținut multe contracte costisitoare pentru bugetul public în cursul timpului. Printre cele mai interesante se regăsește și cel privind studii de fezabilitate, servicii de consultanță, analize, la Parcul Industrial inexistent al primarului de la Alexandria – Victor Drăgușin. 120.000 a încasat în 2019, plus alte contracte la Alexandria și Zimnicea.




[…] și: Asfalt pe pat de nisip – o rețetă teleormăneană prin care se reface DN […]