Așa cum am mai scris, românii beneficiari ai măsurilor sociale de la Guvern sunt puși în diverse situații neplăcute și nu primesc drepturile care li se cuvin. În cazul cardurilor de energie, problemele sunt multe și diverse, dar autoritățile nu rezolvă mare parte din ele. De exemplu, o doamnă din comuna Ștorobăneasa spune că nu a primit voucherul care ar fi ajutat-o mult la plata facturii de energie în această perioadă complicată social. Motivul invocat de cei din minister este acela că la locuința acesteia mai figurează încă două persoane, de care femeia nu are cunoștință.
„Mă adresez și dumneavoastră în speranța că mă veți ajuta să înțeleg cu ce am greșit eu, cetățean român, să îndur atâta umilință din partea statului român pentru că îmi cer drepturile ce mi se cuvin. Sunt pensionară cu o pensie de 1125 de lei și aveam tot dreptul să beneficiez de alocația de sprijin pentru plata facturilor la energie din partea statului. Surpriza mare a fost când am primit din partea MIPE o înștiințare prin care mi se aducea la cunoștință faptul că am fost exclusă de pe lista persoanelor eligibile, deoarece am depășit pragul de venit de 2.000 de lei/ loc de consum.
În mod halucinant, MIPE a motivat excluderea mea prin aceea că la adresa mea de domiciliu (locul de consum) mai figurează încă doi colocatari, fapt care nu corespunde realității. Mai mult de-atât, MIPE mi-a transmis și CNP-urile așa-zișilor colocatari, fără a le dezvălui identitatea sau veniturile acestora, astfel încât să pot înțelege cum am depășit pragul de venit de 2.000 de lei. Menționez că locuiesc singură și niciodată nu am luat vreo persoană în spațiu sau în gazdă. O explicație ar fi următoarea: posibil, la precedentele alegeri electorale, prin fals și uz de fals, niște cetățeni au primit viză de flotant pentru a-și exprima votul în localitatea mea de domiciliu. Desigur, nu știu cu siguranță dacă așa stau lucrurile, motiv pentru care vă solicit și dumneavoastră sprijinul. Am cerut explicații și MIPE, dar au invocat legea protecției datelor personale și mi-au spus că ar trebui să mă adresez Ministerului Muncii sau Ministerului Familiei. Însă înștiințarea a fost trimisă de MIPE!
Revoltător este și faptul că MIPE creează această încurcătură și în același timp îmi sugerează să clarific situația locativă pentru a putea beneficia de tranșa a doua a alocației de sprijin, căci de prima tranșă nu mai poate fi vorba. M-am adresat primăriei comunei Ștorobăneasa, am primit ancheta socială care atestă faptul că locuiesc singură și pe care am depus-o la oficiul poștal împreună cu o declarație pe proprie răspundere și o copie după cartea de identitate. A doua zi, de la poștă mi s-a cerut și o copie a talonului de pensii. Azi am fost din nou la poștă ca să completez o nouă anchetă socială cu aceleași date, dar pe un formular al poștei! Nu știu ce alte acte va trebui să mai prezint la poștă (probabil acte de studii, permis de conducere, pașaport…) pentru a-mi revendica un drept. Nimeni nu știe nimic, pe cine întreb mă trimite de la Ana la Caiafa, purtându-mă pe drumuri și abuzând de timpul meu și de sănătatea mea. Trebuie mai știți că s-au primit zeci de astfel de înștiințări la nivelul comunei noastre, dar multe persoane sunt în vârstă, nu știu și multe dintre ele nu au nici posibilitatea de a lupta pentru drepturile lor”, ne-a povestit doamna.
Exact același răspuns la primit și mama mea. Are pensie 1950 lei, și a primit răspuns că depășește venitul de 2000 lei.
Din ce cauză depășește pragul de venit de 2000 de lei? Dacă vi s-a transmis că la locul de consum al mamei dumneavoastră mai figurează și alți ”colocatari”pe care nu-i cunoașteți, e clar că i s-a încălcat dreptul de a beneficia de alocația de sprijin din partea Guvernului. Recomandarea mea este să faceți publică această situație, deoarece mama dumneavoastră va pierde și alte eventuale drepturi. Eu am făcut o serie de sesizări la instituțiile responsabile chiar și la avocatul poporului. Luați atitudine!