liberinteleorman.ro

Învățare experiențială prin proiecte eTwinning


Anul școlar 2022-2023 se apropie cu pași repezi de jumătatea lui cireșar, când se va încheia lăsându-ne să ne bucurăm de bogata recoltă eTwinning pe care cu dragoste și răbdare profesori și elevi ai Școlii Gimnaziale « Ștefan cel Mare » din Alexandria au semănat-o de la sfârșitul verii trecute.

În acest an școlar, încununat de succesul obținerii onorantului titlu european „Școala eTwinning” pentru anul școlar 2023-2024, elevi ai claselor a VI-a D si a VIII-a B, sub coordonarea doamnei prof. Dobrin Paula, au participat la doua proiecte eTwinning: “Our Schools Beautiful, Sustainable, Together” (clasa a VI-a D) iniţiat de prof. Cornelia Alina
Moţ de la Şcoala Gimnazială Găvojdia, judeţul Timiş şi prof. Elvan Yetkin, de la Kabaklarlı İlkokulu, Datça, Turcia și « Fight for your rights ! »(clasa a VIII-a B), inițiat de prof. Corina Valentina Voicu de la Colegiul Tehnic Aiud, județul Alba si prof. Emine Kaya de la İstanbulluoğlu Social Sciences High School, Balıkesir, Turcia.

Pe întreaga durată a proiectului “Our Schools Beautiful, Sustainable, Together”, elevii clasei a VI-a D au desfășurat diferite activități în echipe mixte cu elevi din țările participante (Albania, Croația, Germania, Grecia, Italia, Iordania, Lituania, Macedonia, Polonia, România, Spania, Turcia) prin intermediul cărora și-au pus la lucru imaginația, dezvoltându-si creativitatea (prin conceperea diverselor produse – logo-uri, postere, desene/picturi, felicitări, videoclipuri, jocuri, cărți colaborative, prezentări colaborative), spiritul de inițiativă și lucrul in echipă (toate activitățile s-au desfășurat în echipe naționale și transnaționale), și-au ameliorat nivelul de utilizare a limbii engleze
(schimburile dintre participanți efectuându-se în limba engleză) și competentele digitale prin utilizarea unei palete bogate de instrumente Web 2.0 în crearea sarcinilor, au înțeles conceptul de sustenabilitate, au discutat și analizat țintele dezvoltării durabile și au dobândit comportamente sănătoase pentru a atinge aceste ținte. In cadrul celui de-al doilea proiect « Fight for your rights ! », a cărui temă i-a câștigat din start pe elevi, echipa clasei a VIII-a B s-a implicat alături de zeci de alți elevi din țările partenere în proiect (Albania, Azerbaidjan, Bulgaria, Grecia, Italia, Iordania, Polonia,
Romania, Turcia) în activități deosebite care au vizat drepturile omului, cu accent pe drepturile copiilor. Obiectivele urmărite pe durata derulării proiectului au fost: dezvoltarea spiritului civic (prin activități de (re)cunoașterea și respectarea drepturilor și responsabilităților omului), a competenței de rezolvare de probleme întâlnite din viața reală (prin sarcini care le-au solicitat identificarea unor contexte în care drepturile erau încălcate și propunerea unor soluții de remediere a acestor situații) și a dezvoltării încrederii în sine lucrând într-un mediu democratic, tolerant și incluziv. De la începutul anului școlar, elevii clasei a VIII-a B au lucrat în echipe internaționale, au respectat regulile Netiquette, au propus sarcini de lucru, au căutat informații despre drepturile omului, au creat jocuri și au scris articole colaborative pe tema proiectului în echipe mixte (Hero’s Story), au sărbătorit împreună cu partenerii Ziua Internațională a Drepturilor Copilului, au dezbătut și comparat dacă drepturile omului sunt respectate in țările din care proveneau partenerii din proiect în întâlniri pe platforma Zoom, folosind diferite instrumente Web 2.0 au creat cărți digitale, videoclipuri, reviste în care au prezentat persoane-reper care lupta pentru drepturile omului în țara lor, au evidențiat modalități de luptă pentru protejarea drepturilor persoanelor cu nevoi speciale și felul în care înțeleg să acționeze.

Un alt câștig notabil pe care elevii implicați în cele două proiecte și profesorul lor l-au dobândit grație acestei experiențe frumoase și a colaborării strânse dintre parteneri este acela al relaționării interumane de calitate: manifestând afecțiune, toleranță, empatie și interese comune, atât elevii cât și profesorul coordonator au legat prietenii cu elevi și cadre didactice din țările participante, ilustrând faptul că proiectele eTwinning ne ajută sa depășim limite de
timp si spațiu.

Advertisement

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Publicitate

Publicitate


Articolul precedent

Pădurea Vedea, plină de peturi, coji de semințe și alte resturi de alimente

Următorul articol

9 MAI – triplă semnificaţie: Ziua Europei, a Independenţei României și sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial

Cele mai recente articole de Educatie