liberinteleorman.ro

Drept la replică ADP Alexandria: instituția poate avea și mai mulți șefi

4 ianuarie 2023

Drept la replică cu privire la articolul „Curăţenie la Strand Vedea pe 30.000 de euro. ADP are 12 şefi şi renunţă la măturat” publicat pe site-ul liberinteleorman.ro, în data de 03.01.2023

  Pentru o corectă informare a cetăţenilor, Administraţia Domeniului Public Alexandria face următoarele clarificări, pe care solicităm să le publicaţi în condiţii identice cu materialul iniţial:

  • Posturile respective de conducere există în organigrama ADP din anul 2014. Hotărârea de Consiliu Local care aproba organigrama la momentul respectiv are numărul 274/30.09.2014. La o scurtă consultare, se poate vedea ca numărul total de posturi aprobate a fost de 170. Putem face o comparaţie cu ce este în prezent, respectiv 185 de posturi, ultima organigramă aprobată fiind în 17.12.2021, prin HCL nr. 336. Ȋn intervalul 2014 – 2021 s-au mai adăugat 15 posturi de execuţie.
  • Evident, este dezirabil să existe mai multă forţă de muncă în cadrul structurilor instituţiei, însă OUG nr.63/2010 limitează numărul de posturi ce pot fi încadrate la nivelul unităţilor/subunităţilor administrativ-teritoriale. Ȋn acest sens, ne explică anexa nr.1 la OUG nr. 63/2010 câte posturi pot fi finanţate la municipiu,  corespunzător grupelor de populaţie şi care este formula de calcul. Deci, nu putem avea mai multe posturi, chiar dacă ne dorim.
  • Conform legislaţiei în vigoare, numărul maxim de posturi de conducere într-o instituţie publică este de 12% din totalul posturilor aprobate. Acest lucru înseamnă că la ADP s-ar putea înfiinţa 22 de posturi de conducere. Sunt doar 12, după cum aţi observat. Totodată, pentru constituirea unui serviciu e necesar un număr minim de 7 posturi de execuţie, iar pentru constituirea unui birou, minim 5. Faceţi un calcul raportat la numărul total de posturi aprobate în organigramă şi veţi vedea că dacă întradevăr avea întâietate necesitatea de a avea maximul funcţiilor de conducere pe care le permite legea, acestea se puteau înfiinţa fără probleme în cadru legal.
  • Dacă veţi studia Regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei, document public, aprobat prin HCL nr. 32/2021, veţi observa că activităţile pe care le desfăşoară ADP Alexandria sunt variate. Ca atare, fiecare categorie de activităţi are un conducător cu o specializare anume, pentru o coordonare eficientă a resursei umane şi a muncii prestate. De exemplu, serviciul de iluminat public este condus de o persoană cu calificare în domeniul electric, aşa cum serviciul care se ocupă cu amenajarea şi întreţinerea spaţiilor verzi este condus de un inginer în domeniul horticol. Suntem convinşi că ştiţi că un inginer electrician nu are competenţe despre cum se îngrijeşte şi se plantează materialul dendrofloricol.
  • Nu s-a renunţat la “măturat”, aşa cum scoateţi dvs. la “lumină”. Această activitate a fost dată în gestiune direct către ADP prin HCL nr. 134/2006 şi o desfăşurăm în continuare. Reiterăm, consultaţi Regulamentul de organizare şi funcţionare.
  • ADP Alexandria, pe lângă activităţile curente desfăşurate la nivelul municipiului, desfăşoară şi activităţi şi servicii care sunt puse la dispoziţia cetăţenilor în cadrul Complexului de odihnă şi recreere Ştrand Vedea, Parcul Pădurea Vedea şi Grupul sanitar situat în str. Dunării, nr.139. Pentru desfăşurarea activităţilor/serviciilor şi îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare de funcţionare a acestora, şi datorită fluxului mare de oameni, este necesară achiziţionarea de servicii de la o societate specializată pentru curăţenia zilnică şi periodică a acestora, întrucât personalul propriu este insuficient pentru desfăşurarea operaţiilor necesare a fi efectuate zilnic, pe durata turelor de lucru în comparaţie cu suprafaţa şi volumul de muncă în cadrul acestor sedii. Spre exemplu, în cadrul serviciului Administrare Baze Sportive, care administrează activitatea atât la Ştrandul Vedea cât şi la Grupul sanitar public, există un singur îngrijitor şi doi muncitori necalificaţi care pot presta activităţile de curăţenie.

Vă stăm la dispoziţie pentru informaţii suplimentare referitoare la acest subiect.

Conducerea ADP AlexandriaTOŢE MARIOARA (foto)

Reamintim că Administrația Domeniului Public Alexandria externalizează câteva servicii de curățenie către SC ADMINISTRARE IMOBILE, o societate a Consiliului local Alexandria, pentru suma de 158.827,68 lei, adică 32.211,35 euro.

Citiți și: Curățenie la Ștrand Vedea pe 30.000 de euro. ADP are 12 șefi și renunță la mătura

1 Comment

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

Publicitate

Scoruri live

Articolul precedent

Contract URIAȘ pentru întreținerea drumurilor naționale din Teleorman, vara: 2,4 milioane de euro

Următorul articol

Gigi Becali, trimis în judecată pentru fraudă la vot

Cele mai recente articole de Actualitate