DN52, drumul ce leagă orașele Alexandria și Turnu Măgurele, a devenit subiectul unor critici aspre din partea comunității locale, odată cu întârzierea notabilă a lucrărilor de modernizare care sunt gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dar și din cauza modernizării dezastruoase, cu porțiuni în valuri și asfalt crăpat. În ciuda promisiunilor inițiale ale CNAIR, care anunța finalizarea proiectului în martie 2024, realitatea se dovedește a fi mult mai pesimistă.
Deși suntem în mijlocul lunii februarie, lucrările pe DN52 avansează cu dificultate, iar nemulțumirea printre șoferi și localnici crește pe măsură ce se adâncesc șanțurile neterminate și se acumulează probleme legate de siguranță rutieră. Oamenii se întreabă de ce nu se lucrează, în ciuda condițiilor meteo blânde, iar CNAIR nu reușește să mențină un ritm susținut al lucrărilor.
Compania, confruntată cu acuzații privind managementul ineficient al proiectului, a explicat pentru Liber în Teleorman că se lucrează cu un efectiv restrâns în condiții de iarnă. Cu toate acestea, mulți nu acceptă aceste explicații, amintind că în ultimele două săptămâni temperaturile au oscilat între 10-15 grade Celsius, departe de condițiile extreme de iarnă.
O altă sursă de nemulțumire a fost modificarea termenului de finalizare a proiectului. De la declarația inițială a CNAIR, care stabilea data de martie 2024 ca termen limită, acum compania anunță o amânare semnificativă până pe 30 noiembrie 2024. Între timp, pe drumul în construcție decopertat de la un capăt la altul continuă să fie un coșmar pentru șoferi și locuitorii din zonă, cu multe accidente, cu victime, în timp ce dezbaterile privind ineficiența proiectelor de infrastructură se intensifică.
„Privind contractul „Modernizare DN52 Alexandria – Turnu Magurele km 1+350-km 44+600; km 49+194-km 52+649″, vă transmitem următoarele:
Vă rog să-mi spuneți motivul pentru care în prezent nu se lucrează pe această porțiune de drum şi în cât timp estimați finalizarea lucrărilor, deoarece au fost foarte multe evenimente rutiere în ultima vreme, cel mai recent s-a întâmplat pe 30 ianuarie 2024, iar o persoană a murit.
Având în vedere condițiile climatice, normativele şi standardele în vigoare ce trebuie respectate din perspectiva execuției, precizăm faptul că, în prezent, se lucrează cu un efectiv restrâns în condiții de iarnă.
De asemenea, aş vrea să ştiu de ce lucrările nu s-au realizat pe loturi şi s-a luat decizia de a se distruge întreaga lungime a drumului, fapt care produce disconfort şoferilor pe o perioadă îndelungată de timp, mai ales că nu se lucrează constant.
Lucrările se desfășoară pe sectoare având în vedere lungimea intregului sector, iar tehnologia de execuție conduce inevitabil la un anumit grad de disconfort în trafic. Amintim faptul că termenul de finalizare al contractului conform Graficului de Execuție este 30.11.2024”, a spus CNAIR.
Repararea drumului Furculești-Alexandria, un eșec costisitor – Nou VIDEO
CNAIR, raport de neconformitate pentru DEZASTRUL de pe DN 52 – Alexandria – Turnu Măgurele
Citiți și: Asfalt pe pat de nisip – o rețetă teleormăneană prin care se reface DN 52
Se repară reparația pe drumul „sandwich cu înghețată” Furculești-Alexandria
Va rog, faceti ceva sa poata fi citita in conditii normale aceasta publicatie! Desi o urmaresc de la aparitie, niciodata nu a fost atat de dificil de urmarit un anumit articol. Va veti pierde cu certitudine cititorii daca nu faceti schimbarile care se impun.