Monica Vasilescu
La Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Teleorman, a venit vremea bilanțului. În cadrul unei conferințe de presă, marți, la care au luat parte vicepreședintele instituției centrale, Răzvan Adrian Florescu, și prefectul județului, Carmen Daniela Dan, comisarul-șef al OPC Teleorman, Cristiana Piper-Savu a prezentat un raport al activității desfășurate în 2014.
Din document aflăm că, anul trecut, 1834 a fost numărul acțiunilor de control înregistrat la nivelul unității, fiind verificate produse alimentare și nealimentare în valoare de 9284539 lei. În cazul a 82,2% dinte operatorii economici verificați s-a depistat nerespectarea prevederilor legale privind protecția consumatorului. Principalele abateri s-au întâlnit la produsele alimentare, în proporție de 60%, urmate de produsele nealimentare și prestarea de servicii. Neregulile mai des întâlnite se referă la neafișarea prețurilor, termenul de valabilitate depășit, nerespectarea parametrilor prescriși, practici comerciale incorecte.
CEZ, campioana reclamațiilor
Multe dintre reclamațiile populației vizează societatea care furnizează energia electrică. Oamenii se plâng de facturi încărcate ale CEZ Distribuție, dar și de faptul că se trezesc debranșați fără a primi o înștiințare în prealabil, fiind, ulterior, puși să plătească taxă de rebranșare. Unele reclamații înregistrate au fost soluționate pe cale amiabilă, dar cele mai multe au fost favorabile pentru consumatori, dispunându-se acordarea de despăgubiri.
Propriul laborator – un vis
Pentru viitor, conducerea OPC și-a propus ca petițiile referitoare la alimentația publică să rămână o prioritate, acest sector fiind încă vulnerabil. Actualul comisar-șef are și un vis, acela ca instiutuția să aibă propriul laborator pentru prelevare de probe.
Resurse umane puține
Personalul Comisariatului nu se află la capacitate maximă, posturile fiind ocupate în proporție de 80%. Cât privește treaba pe care o are de făcut în teren un comisar de control, aceasta este destul de periculoasă, având în vedere că nu puține sunt cazurile în care reprezentanții instituției au fost agresați fizic și verbal. Într-un caz particular, ne-a povestit șefa OPC Teleorman, lucrătorii care îi protejează pe consumatori au fost amenințați cu un cuțit de către un operator economic verificat. Poliția a fost cea care a intervenit, fiind unul dintre partenerii cu care OPC are încheiat un protocol de colaborare.
În Teleorman, femeile par a fi mai curajoase, deoarece întreg efectivul de control este format din femei. Instituția a rămas în prezent cu cinci comisari. Postul lăsat liber de Liviu Dumitrașcu, devenit prefect al județului și, ulterior, director adjunct la Forțele de Muncă, a fost ocupat cu greu, a mai menționat Cristiana Piper-Savu.
am parintii in com.zambreasca teleorman,fiind in varsta (83 si 82 ani)si sunt racordati la cablu tv.valoarea abonamentului fiind 32lei/luna ceea ce inseamna f.f.mult,iar pe masura ce se debranseaza 2-3 abonati creste pretul.daca schimba cablul in urma ruperii acestuia le incaseaza banii fara a se emite chitanta.Rugam luati masurile ce se impun pentru stoparea ilegalitatilor facute