Timp de aproximativ patru ani, fiul fostului lider al PNL Teleorman, Andrei Almăjanu, a fost angajat în funcția de administrator public la Primăria Moșteni. Se întâmpla în anii în care angajările fictive erau o practică destul de întâlnită în județ, instituțiile publice fiind, în fapt, pepiniere de partid, unde liderii politici își duceau apropiații, dar și lipitorii de afișe, pentru a-i recompensa. Erau, însă, așa cum vom vedea în cele ce urmează, și cazuri în care politicienii bogați și influenți ai locului își aranjau chiar copiii, găsindu-le oportunități de angajare prin primăriile de comune, unde nu prea era treabă de făcut. Și astfel putem vorbi despre un fost lider al PNL Teleorman, cunoscut pentru abilitatea sa de a fi „alunecos” și a menține relații cordiale atât cu Liviu Dragnea, cât și cu Teodor Nițulescu. Este vorba despre Marin Almăjanu, pe vremea căruia viceprimar la Alexandria din partea PNL ajunsese un taximetrist și care negocia cu PSD-ul atât funcții, cât și oameni. Iar în privința primarilor „lui”, acolo era suficient să traseze directive și recomandări. Una dintre „recomandări” a fost propriul său fiu. Și nu pe la vreo instituție sonoră de stat, ci la o primărie de comună teleormăneană.
În perioada 2012 – 2016, spun acuzațiile, Andrei Almăjanu ocupa funcția de administrator public al comunei Moșteni. Primarul Vică Tăbărana spune altceva. El își amintește că fiul lui Almăjanu i-a fost dat în subordine în anii 2009 – 2014 și nu neagă faptul că fiul președintelui de partid nu prea mergea pe la serviciu. Cel puțin prezența lui fizică nu era întotdeauna necesară, spune acum primarul, cumva încurcat de întrebări. Potrivit unei plângeri făcute la Parchetul de pe Lângă Înalta Curte de Casație, administratorul public și fiul fostului lider PNL Teleorman era angajat în primăria Moșteni numai pe hârtie. În realitate el, n-ar fi fost niciodată văzut la sediul instituției, deși avea și el program de lucru, ca orice alt angajat la stat.
„Nimeni din rândul cetățenilor nu l-a văzut pe respectivul administrator pe parcursul celor 4 ani și 4 luni de mandat, nu a avut nicio acțiune, nicio activitate la nivel de comună prin care să se facă observat/văzut de către cetățenii comunei Moșteni. Cu greu am reușit să obțin o informație de la Secretariatul Primăriei vizavi de acest contract. Și asta după ce am apelat la Avocatul Poporului, mi-au transmis pe adresa de e-mail că durata contractului a fost de 4 ani și 4 luni. Am întrebat oamenii din comună dacă l-au văzut pe acest fantomatic administrator, nimeni nu l-a văzut pe respectivul. Din ceea ce știu, din toate discutiile purtate cu foști consilieri locali, avem de-a face cu o angajare fictivă.”
Într-adevăr, în răspunsul unei cereri formulate în baza legii 544 de către un locuitor al comunei Moșteni, curios în legătură cu modul în care și-a îndeplinit fiul lui Marin Almăjanu atribuțiile de serviciu, instituția răspunde sec: „Nu putem să vă furnizăm datele solicitate, pe motivul că nu putem anonimiza numele și prenumele persoanei în cauză, cererea dumneavoastră referindu-se expres la această persoană, funcția pe care a ocupat-o fiind unică în cadrul comunei Moșteni.”
Și, totuși, Andrei Almăjanu nu este chiar un anonim. Potrivit declarației de avere, acesta este actualmente tot angajat la stat, dar mult mai bine decât înainte. Acum, el figurează în lista angajaților Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, unde ocupă un post de consilier principal. Lucru care se face să credem că la Moșteni, fiul lui Almăjanu doar și-a format mâna pentru lucrul la stat, vechimea fiindu-i necesară pentru a ajunge să lucreze într-o instituție centrală.
Cât despre primarul comunei Moșteni, Vică Tăbărana, acesta își amintește foarte bine de fostul său administrator public, pentru că de la aceasta angajare i s-au tras cel puțin patru plângeri penale. Toate referitoare la aceeași speță: presupusa angajare fictivă a fiului fostului său șef de partid. Contactat pentru a răspunde unor nelămuriri pe această temă, primarul de la Moșteni ne-a spus, printre rânduri, că fiul lui Almăjanu nu prea mergea la primărie, pentru că postul de administrator public nu solicită neapărat prezența fizică la locul de muncă:
„Da, el a lucrat la noi în perioada 2009-2013, în niciun caz 2016. Normal că venea la serviciu, dar se întâmpla și să nu fie. Când era ceva de depus în București, dar am avut două dosare penale făcute pe tema asta, soluționate, contestate, asta e a patra plângere, cred. Toate plângerile sunt pe aceeași temă. Au venit anchetatorii, au luat declarații de pe la angajați. Prima cercetare a fost prin 2014. Soluția a fost contestată, apoi iar s-a făcut plângere. În consiliul local s-a discutat problema, vă dați seama. Eu ce să zic? Dacă vorbim despre persoana lui, e una, dacă vorbim despre postul de administrator e alta. Nu e un post ăsta de administrator public la care e nevoie să fii fizic la birou, postul de administrator dacă ești puțin deștept poți să îți faci treaba și fără să… El a plecat la CAS dacă nu mă înșel, iar postul a fost ocupat imediat.”