13, decembrie, 2017
Breaking News:

Teleormanul poartă ie!

ieCarmen Dumitrescu

În rândul celor mai frumoase acțiuni desfășurate până acum de către autoritățile publice teleormănene se înscrie fără doar și poate campania de promovare a identității culturale teleormănene, ce se va derula sub denumirea generică de “Teleormanul poartă ie!”. În fapt, teleormănenii sunt încurajați, prin această acțiune, să redescopere frumusețea straielor tradiționale și să se mândrească, atât pe rețeaua de socializare Facebook, cât și în public, cu faptul că dețin și respectă acest obiect vestimentar, specific românesc: ia. De aceea, cei care au astfel de obiecte vestimentare în dulap sunt rugați să le scoată la lumină și să le poarte, pentru a-și redescoperi identitatea culturală și tradițională.

O primă parte a campaniei de promovare a identității culturale se va desfășura în perioada 17 – 26 iunie și ea va presupune popularizarea cămășii cu altiță, teleormănenii fiind încurajați să posteze pe Facebook fotografii în care ei sau membri ai familiei lor poartă ia, dar și să poarte pe stradă, la cumpărături sau la locul de muncă acest obiect vestimentar tradițional, de o frumusețe aparte.

A doua etapă a campaniei va avea loc în perioada 24 – 26 iunie, când în parteneriat cu Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale, Instituția Prefectului va organiza, la sediul instituției, o expoziție de II. Vor fi expuse în acest cadru II tradiționale teleormănene, piese de muzeu din patrimoniul instituțiilor partenere și alte obiecte, aparținând chiar și unor persoane fizice, ce au păstrat vreme de mulți ani niște piese vestimentare speciale.

În ultima parte a campaniei, pe data de 24 iunie, Instituția Prefectului va realiza, împreună cu primăriile orașelor din județ, un climat specific campaniei, în aer liber, și fiecărui teleormănean i se va oferi posibilitatea de a se fotografia în straie populare  și de a promova astfel portul popular românesc.

Prefectul Carmen Daniela Dan a mărturisit prietenilor ei de pe Facebook că ideea campaniei a avut la bază o dorință de a identifica și de a promova tot ce avem noi specific și tradițional, iar ia este doar un punct de pornire în această direcție: “Susținem inițiativa celor care îmbracă ia, celor care o transmit din generație în generație, celor care pun preț pe apartenența noastră și mai ales celor care promovează valorile societății. Transmiteți gestul dumneavoastră, mesajele, fotografiile sau clipurile video prin care acordați iei atenția necesară, prin intermediul paginii de facebook. Faceți astfel încât îndemnul de a ne evidenția prin portul nostru popular în rândul altor culturi să depășească limitele orașului din care sunteți originari, ale județului și de ce nu, granițele țării. Lansez provocarea de a posta amintirile dumneavoastră pe conturile mele de Facebook, în ideea că prin această modalitate putem să ne identificăm mai ușor unii cu alții și totodată putem să preluăm informații de real folos dintr-un singur loc, încercând să punem bazele unui grup care pune accent pe IE și IDENTITATE. ”

 

One comment

  1. Perfecta n-ar trebui să aibă altă treabă?

Lasă un răspuns