23, octombrie, 2018
Breaking News:

PEACE WITH ICT, proiect finanțat prin programul Erasmus+ la Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria

Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, implementează în calitate de partener un nou proiect, ”Peace with ICT”, finanțat prin Programul Erasmus+, in cadrul actiuni cheie 2 „Parteneriate strategice pentru educația și formarea profesională”, contract nr. 2017-1-TR01-KA202-046654.

Proiectul este un consorțiu de unități de învățământ din Turcia: Yildirim Beyazit MTAL, Mehmet Erdemoğlu Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi, YUZUNCU YIL UNIVERSITESI, Slovenia: Grm Novo mesto – center biotehnike in turizma, Italia: ISTITUTO FORMAZIONE OPERATORI AZIENDALI si Romania:   Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria,  coordonat de Van National Education Directorate din Turcia.

La nivelul  Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, proiectul este coordonat de prof. Eliza Marinela SOTIRESCU.

Proiectul promovează pratici deschise și inovatoare in era digitală, precum și îmbunătățirea accesului la formare și calificări pentru toți prin utilizarea mai eficientă a TIC de către profesori și elevi care va crește rezultatele intelectuale în domeniul educațional prin pregătirea de aplicații și site-uri de  VoGoP, scrierea de cărți și stabilirea unor analize statistice, acestea vor fi oferite în beneficiul profesorilor și studenților din întreaga Europă.

Proiectul îți propune creșterea performanțelor de învățare a TIC ale elevilor dezavantajați, folosirea TIC în procesul de învățare și accesul la utilizarea TIC și scăderea dezechilibrului rezultatelor învățării. Toți partenerii vor asigura îmbunătățirea calității educației prin promovarea transferului proiectului nostru către alte școli profesionale și organizațiile conexe prin activitățile lor de multiplicare care vor fi efectuate în țările lor.

Deasemenea susținerea inovării și a creativității, prin parteneriate și abordări inter- și transdisciplinare, precum și consolidarea rolului profesorului adaptat la noile tehnologii.

Prin explorarea problemelor legate de utilizarea TIC în țările partenerilor noștri, abordările inovatoare vor fi oferite de o aplicație VoGoP durabilă. În acest stadiu, prin creșterea capacității organizațiilor, va fi promovată creșterea demnității lor în fața societății.

Oportunitățile profesorilor din școlile noastre care vor utiliza TIC pentru îmbunătățirea lor profesională continuă și vor fi sporite prin concentrarea pe dezvoltarea educației inovatoare prin utilizarea eficientă a TIC.

Prin urmare, este necesar să se utilizeze tehnologiile educaționale integrate în școală și clasă în mod coerent, eficient și productiv atât pentru profesori, cât și pentru studenți. În Turcia, a fost realizat un mare proiect revoluționar numit FATIH pentru a promova un mediu în care tehnologiile informaționale și tehnologiile educaționale sunt utilizate activ în sistemul nostru educațional. În cadrul proiectului, toate sălile de clasă au fost dotate cu tehnologie digitală și fiecare student are comprimate. În plus, internet wireless a fost disponibil în toate sălile de curs. Numărul total de panouri inteligente din provincia Van este de 5201. Numărul de cursuri care a fost deschis în cadrul proiectului FATIH este de 185. Numărul de profesori care au urmat cursurile este de 4300. Numărul de comprimate acordat profesorilor este de 1385, iar numărul comprimatelor acordate elevilor este de 9794.

Deși profesorul are rolul esențial în utilizarea activă a acestor tehnologii noi promovate, profesorii noștri sunt ezitnați, neliniștiți și îndoielnici în privința utilizării tehnologiei, iar acest lucru este comun în majoritatea țărilor din Europa. Aplicarea digitală a tehnicilor digitale de către elevi sperie în mod activ și eficient majoritatea profesorilor.

Europa urmărește un proces de îmbunătățire inteligent, durabil și favorabil incluziunii așa cum s-a afirmat în strategia Europa 2020. În acest scop general, obiectivele sunt:

– Creșterea muncii reciproce a produselor și serviciilor TIC.

– Promovarea investițiilor în domeniul cercetării și dezvoltării.

– Creșterea competențelor digitale și îmbunătățirea serviciilor online.

– Aplicarea TIC.

– Extinderea sistemului de învățământ pentru a răspunde nevoilor societății.

Prin proiect  vom promova împărtășirea experimentelor valoroase ale proiectelor, se va promova cooperarea transnațională, motivația, inovația, diversele perspective multiple și schimbul de experiență.

Obiective proiectului sunt:

  1. Creșterea competențelor sociale și digitale pentru a promova mai multe posibilități pentru angajare în viitor.
  2. Creșterea competențelor profesionale ale profesorilor și studenților prin învățarea utilizării eficiente și productive a TIC
  3. Creșterea competențelor lingvistice ale participanților și promovarea diverselor culturi.
  4. Să-i învețe cum să coopereze și să-și asume responsabilități.
  5. Să se asigure că profesorii vor împărtăși experiențele cu colegii lor.

Prima întălnire de proiect a avut loc la Van în Turcia la care au partcipat 3 profesori din Colegiul Naționala Pedagogic ”Mircea Scarlat”, întâlnire la care s-au discutat probeleme de management si implementare al proeictului, distributia sarcinilor și a bugetului pentru fiecare partener, prezentarea platformei VoGoP- Vocational Good Practices Platform, prezentarea studiului realizat in urma interpretarii chestionarelor aplicate în liceele tehnice din județul Teleorman cu privire la utilizarea TIC în procesul de predare-învățare-evaluare și in cadrul tuturor liceelor partenere din proiect.

In perioada 01.07.2018-14.04.2018 fiecare partener participă cu 3 profesori la cursul de formare ce are loc la ISTITUTO FORMAZIONE OPERATORI AZIENDALI, din Reggia Emilia, Italia. Cursul de formare urmăreșete dezvoltarea competențelor TIC în rândul cadrelor didactice din țările partenere, și implicit creșeterea calității procesului de predare –învățare-evaluare în colegiul nostru, a spus coordonator proiect Eliza SOTIRESCU.

Coordonator proiect,

Prof. Eliza SOTIRESCU

Lasă un răspuns