18, noiembrie, 2017
Breaking News:

Matematica, o Golgotă a învăţământului teleormănean

eleviCristian Chiriţă
Aproape 50% din elevii teleormăneni au luat media 5 la simularea evaluării naţionale. Pe discipline, situaţia e puţin mai roz la limba română unde 68% au luat notă peste 5, matematica reprezentând o adevărată Golgotă pentru elevi, doar 38% obţinând note de peste 5. Faţă de simularea de anul trecut, poate fi constatată o creştere a promovabilităţii cu aproximativ 6%. O fi bine, o fi rău? Bineînteles, vor apărea în perioada următoare rapoarte, analize, statistici, planuri de remediere a situaţiei propuse de şcoli, ş.a.m.d…
Problema care nu se pune niciodată este că prea puţin sau deloc diriguitorii învăţământului se apleacă să observe lipsa de chef de învăţătură a subiectului principal al sistemului educaţional: elevul. Majoritatea văd în matematică o adevărată ghilotină ce stă deasupra capului lor. Este matematica prea grea sau elevul prea comod să încerce să lucreze probleme de algebră sau geometrie în condiţiile în care la alte discipline, un simplu „search” pe Google rezolvă tema? Nici cu literatura nu prea se omoară adolescenţii contemporani, lectura celor mai mulţi dintre ei rezumându-se la news-feed-ul Facebook.
Nimeni nu încearcă să analizeze problemele care fac ca şcoala să nu mai fie atractivă. N-ar fi prea greu să observi că într-o societate în continuă modernizare, şcoala încearcă să rămână conservatoare. Elevi care acasă stau la discreţie pe calculator sau gadgeturi sunt constrânşi să lucreze ca la începutul secolului XX de o instituţie care luptă să reziste la influenţa noului.
Nu generalizăm acest conservatorism şcolar, dar procentul instituţiilor şcolare care fac eforturi să schimbe ambientul şcolar e format dintr-o cifră şi ne referim la judeţul nostru.
Nici schimbarea nu aduce neapărat succesul, mai ales că materia primă pe care o modelează sistemul şcolar nu e din cea mai maleabilă substanţă. Întrebări şi presupuneri. Ce ar putea opri picajul învăţământului românesc? Nu ştim exact, dar presupunem că răspunsul e unul de Dosarele X: „Adevărul e dincolo de noi”!

One comment

  1. vina pt rezultatele slabe este atat a elevului, cat si a profesorului. vorbim aici indiferent de materie, romana, mate, istorie, sport, chimie… un elev slab pregatit nu are voie sa promoveze anul dar, diin teama da nu ramane fara loc de munca, toti profesorii trec cu vederea ca elevul este slab pregatit. de aici apar si rezultatele din ce in ce mai slabe la examene. nu putem da vina pe elev atat timp cat nici profesorul nu/si face datoria

Lasă un răspuns