16, ianuarie, 2018
Breaking News:

Liceul Teoretic Videle, start către EUROSCOLA

eleviAnul şcolar 2016-2017 începe pentru elevii Liceului Teoretic Videle, judeţul Teleorman, cu o nouă provocare: participarea la Concursul Naţional pentru liceeni, EUROSCOLA.

Aflată la cea de a IX-a ediţie, competiţia organizată de Biroul de Informare al Parlamentului European în România (BIPE), în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, se desfăşoară în anul 2016 sub genericul „Criza refugiaţilor într-o Europă a valorilor”.

O echipă alcătuită din 24 de elevi din clasele IX-XI, îndrumată de profesorii: Simedre Florina şi Iorga Monica, va iniţia şi implementa un proiect educaţional prin intermediul căruia se vor propune soluţii la o problemă umanitară excepţională cu care se confruntă Uniunea Europenaă, criza refugiaţilor.

Proiectul, care se va derula în perioada septembrie – octombrie 2016, presupune parcurgerea mai multor etape, conform metodei: ”FEEL ! IMAGINE ! DO ! SHARE !”, respectiv:

  1. FEEL ! (Simte ! ) – elevii vor identifica problema şi vor reflecta asupra consecinţelor nerezolvării acesteia; în acest sens vor consulta articole, materiale de presă, lucrări, pagini web ale instituţiilor naţionale şi europene care se ocupă de problema migraţiilor.
  2. IMAGINE ! ( Gândeşte-te cum vei rezolva problema ! ) – organizaţi în grupe de lucru, elevii vor identifica şi vor propune soluţii pentru ameliorarea, rezolvarea problemei.
  3. DO! ( Acţionează ! ) – vor trece de la idee, gând la fapte implementând soluţia propusă, respectiv punerea în scenă a unei piese de teatru prin intermediul căreia vor  transmite mesaje pro toleranţă, acceptarea diversităţii, necesitatea respectăţii drepturilor omului, a drepturilor minorităţilor.
  4. SHARE ! promovarea acţiunilor desfăşurate în presa locală, judeţeană,  naţională astfel încât mesajul lor să ajungă la cât mai mulţi oameni.

Obiectivele derulării proiectului sunt următoarele: o mai bună cunoaştere de către elevi a Uniunii Europene şi a valorilor pe care se întemeiază aceasta; creşterea gradului de conştientizare şi responsabilizare a elevilor cu privire la contextul social, economic şi politic european; cultivarea respectului pentru drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, pentru valorile şi principiile democraţiei: pluralism, acceptarea diversităţii, egalitatea de şanse; dezvoltarea abilităţilor de comunicare ale elevilor, ale abilităţilor de lucru în echipă; dezvoltarea abilităţilor creative ale elevilor.

Sperăm ca proiectul şi acţiunile pe care le vor desfăşura elevii şcolii noastre să convingă juriul, astfel încât aceştia să fie beneficiarii unui premiu care le va oferi şansa participării la Ziua Euroscola la Strasbourg, spun profesorii coordonatori Simedre Florina și Iorga Monica.

Lasă un răspuns