18, noiembrie, 2017
Breaking News:

Liceul Pedagogic ”Mircea Scarlat” din Alexandria implementează proiectul “THE GREEN SCHOOLS”

pedagogic proiect

Liceul Pedagogic “Mircea Scarlat” Alexandria implementează, în perioada 01.09.2014-31.08.2016, proiectul ”The Green Schools”, proiect finanțat în cadrul Programului ERASMUS+, Acţiunea Cheie 2, conform contractului nr. 2014-1-TR01-KA201-012188_3 și care cuprinde 4 țări partenere: Turcia, România, Polonia, Italia. Proiectul are o finanțare de 68.400 Euro, iar liceului în cauză i-a revenit ca finanțare suma de 16350 Euro.

În perioada 8 – 13 februarie 2014 s-a desfăşurat prima întâlnire transnaţională în cadrul proiectului Erasmus+ „The Green Schools”, proiect ce vizează activităţi de învăţare şi schimb de bune practice pentru elevi şi profesori din 4 ţări: Turcia, România, Polonia, Italia, proiect finanțat de Uniunea Europeană.

Scopul principal al proiectului Școlile Verzi este de a oferi studenților cunoștințe de bază despre mediul înconjurător și de a le forma abilități durabile necesare pentru viața de zi cu zi, formarea competenței de a învăța să înveți la elevi ca element cheie al educației pentru mediu și abilitatea de a învăța, pentru a înțelege cum să găsească răspunsuri la întrebări și probleme care ar putea să apară pe probleme de mediu.

La  reuniunea de proiect au participat 13 profesori din ţările partenere, profesorul coordonator din fiecare ţară şi alti membri ai echipei de proiect. Din partea Liceului Pedagogic ”Mircea Scarlat” din Alexandria, judeţul Teleorman, au participat profesor coordonator al proiectului Eliza Marinela Sotirescu, directorul liceului prof. Silvia Botez, prof. Toma Florentina, membri în echipa de proiect și elevii Sin Iulian, Peia Maria Cătălina și Florea Andreea Mihaela din cls. a IX-a G.

Țara gazdă a reuniunii de proiect a fost Italia și întalnirea a avut loc Liceo Scientifico Augusto Righi Bologna. Coordonatorul proiectului din Italia – profesorul Maurizio Casali și directorul liceului – Mauro Borsarini au pregătit tuturor o întâmpinare călduroasă în oraşul Bologna, Italia, gazda primei întâlniri din proiect. Au urmat patru zile intense de muncă, planificarea activităţilor de învăţare, stabilirea unor repere şi strategii de lucru în munca locală a partenerilor din proiect. N-au lipsit însă binevenitele momente dedicate descoperirii bogăţiei culturale şi trecutului istoric al oraşului Bologna.

Prima zi de activităţi a debutat cu o vizită la Liceo Scientifico Augusto Righi Bologna, unde am fost primiţi cu multă căldură şi emoţie de echipa de profesori Italiană. Alături de tradiţionalul “Bun venit!” am participat la o multitudine de activităţi interactive, “ice- breaking “, menite să faciliteze intercunoaşterea partenerilor, pregătind terenul de lucru al următoarelor zile. Fiecare partener din proiect și-a prezentat liceul, sistemul de management educational, proiectele ecologice demarate la nivelul unităților de învățământ.

”În zilele următoare s-au organizat sesiuni de lucru şi de planificare a activităţilor viitoare, repere pentru munca locală a partenerilor de proiect. S-au stabilit cu claritate sarcinile fiecărui partener, necesitatea realizării unui website propriu proiectului, folosirea platformei etwinning pentru activităţile de promovare şi vizibilitatea parteneriatului strategic derulat. Au fost prezentate diverse proiecte locale desfășurate în parteneriat cu comunitatea locală Horticulture in towns for inclusion and socialization, The potential impact on food and nutrition security, biodiversity and other ecosystem services in the city of Bologna, Bologna and waters. Elevii participanți la reuniunea transnațională au lucrat în echipă realizând un plan de reamenajare ecologică a curții interioare a liceului italian. S-a organizat jurizarea logourilor de proiect realizate de elevi și s-a ales logoul proiectului realizat de elevul Sin Iulian de la Liceul Pedagogic ”Mircea Scarlat” Alexandria. Întâlnirea transnațională a cuprins și o excursie la Venezia, unde profesorii și elevii din toate țările participante în proiect au participat la Carnavalul de le Venezia. S-a punctat importanţa cuvenită corelării permanente a obiectivelor proiectului cu activităţile desfăşurate şi atingerea rezultatelor preconizate. S-au stabilit perioadele mobilităţilor de învăţare în fiecare ţară parteneră: România: 25-30 mai 2015, Polonia octombrie 2015, Turcia, aprilie 2016, când va avea loc și închiderea proiectului. În cadrul proiectului avem prevăzute 4 activităţi transnaţionale de învăţare, la care vor participa elevi şi profesori din toate cele 4 ţări. La finalul săptămânii ne-am reîntors în ţară încrezători în forţele noastre, cu o agendă de lucru încărcată. Întrucât şcoala noastră va deschide în mai seria activităţilor transnaţionale de învăţare, suntem în pline pregătiri de lucru. Dorim să împărtăşim din experienţa noastră didactică colegilor europeni, să-i familiarizăm cu proiectele ecologice, pe care le demarăm în cadrul liceului nostru”, a precizat coordonatorul de proiect, Eliza Sotirescu.

One comment

  1. INAITE DE IMPLEMENTAREA ACESTUI PROIECT ,,INSTRUCTIV EDUCATIV,,N-AR FI MAI BINE SA-I INVETE PE ELEVI SA SCRIE SI ASA CITEASCA CURSIV ?. SAU PE PROFESORI SA NU MAI DICTEZA DUPA CAIET SAU SA SCRIE O PAGINA FARA COPY PASTE ? CE SCOALA CIUDATA.DILETANTISMUL SI IPOCRIZIA SE PARE CA NU AU LIMITE

Lasă un răspuns