23, noiembrie, 2017
Breaking News:

În Teleorman, presa presează bine de tot… doar în campanii

presa1Nicky Serețeanu

Presa în Teleorman a avut un început firav. Dacă înainte de ’89 exista doar ziarul nomenclaturii comuniste, dupa revoluție, începând cu maturizarea clasei politice, care a înțeles că, fără o imagine digerabilă, masele îi vor vota pe ceilalți (că de aia e democrație și pluralism politic), au început să apară “instituții” de presă formate mai mult sau mai puțin din jurnaliști, or lucrători în presă. Pentru că trebuie să facem distincția între acești doi termeni, jurnalistul și lucrătorul de presă.

În principal, rolul acestuia din urmă rămâne, ca în perioada de glorie roșie (evident, ne referim la cea dinainte de ‘89), acela de a face propagandă politică. În general, în presa românească de provincie, procentul lucrătorilor de presă este mai mare decât cel al jurnaliștilor, din păcate.

În Teleorman, la ora actuală, există 5 posturi de radio, vreo 4 televiziuni locale, dintre care 2 numai la Alexandria și o sumedenie de site-uri și ziare locale, cărora nu prea le mai ține nimeni numărul, pentru că unul se deschide azi, două se închid mâine, și tot așa, în funcție de cum bate vântul…politic prin buzunarele celor câtorva lucrători din presă care se învârt pe la fițuicile, pardon, ziarele locale.

Dar au existat și jurnaliști care și-au început cariera în presa din Teleorman, al cărei nucleu este în capitala județului, la Alexandria! Dintre aceștia, majoritatea au plecat, așa cum se petrece în mod natural, la centru. Să facă presă națională. Pe aceștia, prea puțini îi știu, pentru că în memoria colectivă a consumatorului “casnic” de presă se întipăresc doar cei care gafează și… neaveniții. Cu toate că, pe măsură ce timpul trece, tot mai puțini oameni fac diferența dintre corect și greșit. De aceea, nimeni nu va uita cum, un băiat dintr-un sat limitrof Alexandriei, venit la “oraș” să faca carieră în “presă” la postul de radio unde își etala vocea nazală, făcea referire, în mod sistematic, la strada ce poartă numele celui mai cunoscut primar din istorie al municipiului drept “Aviator” Alexandru Colfescu, care, săracul, a fost avocat toată ziua, cum probabil niciun om de bine nu va uita de regretatul ziar “Adevărul de Seară” care era susținut financiar în mod artificial de către un mogul “de la centru”, în care efectiv nu exista articol fără greșeală gramaticală, virgula dintre subiect și predicat părea o obligație de serviciu iar dezacordurile tronau la loc de cinste. Că “era” multe, ce-i drept. A existat și o tentativă regională a unei televiziuni centrale, care a eșuat lamentabil, după ce a trecut prin mâinile manageriale ale celor care făceau “selecția” nenaturală a lucrătorilor locali de presă. Și dacă tot veni vorba de site-uri, să nu-l uităm pe cel care tronează în vârful Turnului (Măgurele), unde toate informațiile vin semnate sub pseudonim, neverificate, și, de cele mai multe ori, sub formă de pamflete. Dacă nu ar fi din cale afară de trist, chiar ar fi amuzant. Și dacă tot ne mutăm în sfera presei din afara Alexandriei, să nu uităm și de radioul din Roșiorii de Vede, acolo unde, ca un patefon stricat, o voce răgușită, care ar părea ca fiind feminină trâmbițează încontinuu pe subiecte politice, într-un aflux verbal sinuos, lipsindu-i însă, cu desăvârșire, dicția.

Noroc cu radio Trinitas, că altfel nu ar mai exista alternativă pentru roșioreni.

Și noroc cu internetul, că altfel nu ar mai exista alternativă pentru teleormăneni!

Lasă un răspuns