17, august, 2018
Breaking News:

În 2015, elevii teleormăneni au simulat mai bine bacalaureatul

elevi bacCarmen Dumitrescu
Învățământul teleormănean nu se confruntă cu cea mai bună perioadă a lui. Elevii, mai ales cei din ciclul liceal, nu manifestă nici interes pentru studiu, nici respect pentru cadrele didactice. Și pentru a constata acest lucru, e suficient să dai o raită prin clasele de a XII-a din județ, observându-i pe viitorii profesioniști cum află, la minute bune după producerea evenimentului, de intrarea profesorului în clasă. Totuși, la simularea examenului de bacalaureat de anul acesta, desfășurată în perioada 2 – 6 martie, elevii județului au obținut rezultate ceva mai bune decât generația anterioară, statisticile întocmite de Inspectoratul Școlar General Teleorman fiind optimiste. În Teleorman, simularea examenului de bacalaureat a fost organizată în cadrul a 22 de unități de învățământ liceal iar la examen au fost înscriși 3163 de elevi din clasele a XII-a.
Potrivit reprezentanților ISJ Teleorman, sălile de examen din toate centrele au avut supraveghere video iar centrele de examinare au beneficiat de toate condițiile necesare unei bune desfășurări a simulării (copiatoare, imprimante, tonere, hârtie și alte consumabile). Foile tipizate au fost achiziționate de fiecare unitate desemnată centru de examen din fondurile alocate acestora, proporțional cu numărul de elevi înscriși la examinare.
Cei mai mulți dintre elevii înscriși au obținut medii sub 6, aici Teleormanul numărând 1559 de elevi, remarcabili prin incapacitatea de a obține cel puțin rezultate modeste la un examen de o dificultate discutabilă. Un număr de 630 de elevi au obținut medii cuprinse între 6 și 10, cei mai mulți dintre ei obținând medii cuprinse între 6 și 7. Niciun elev teleormănean n-a demonstrat seriozitatea necesară studiului pentru obținerea unei note maxime, doar 52 dintre ei obținând note de 9 sau peste 9.
Însă, la final, după ce inspectoratul a tras linie, s-a constatat totuși o creștere a notelor obținute la simularea examenului de bacalaureat de către elevii teleormăneni, comparativ cu anul 2014. Astfel, simulările au relevant o creștere de aproximativ 11% a notelor obținute la disciplinele de examen de către viitoarea resursă umană a județului față de cea care a intrat deja, probabil, în câmpul muncii. Asta nu înseamnă, de fapt, nimic, dar pentru că trăim în Teleorman, am învățat să ne mulțumim și cu puțin. Mai ales dacă ne place să întocmim centralizatoare și să pregătim statistici pe care să le putem prezenta Prefectului cu zâmbetul pe buze.

Lasă un răspuns