20, noiembrie, 2017
Breaking News:

Erasmus Plus KA2, în derulare la Colegiul Național ”Unirea”

 

elevi calculatorColegiul nostru este partener pe durata a doi ani, incepand cu 1 septembrie 2015, in parteneriatul strategic scolar european “Getting to know, sharing and enjoying our cultural heritage”, cu cinci scoli din Uniunea Europeana. Partenerii nostri sunt: CPI O Cruce, Centro Público Integrado O Cruce din CERCEDA, GALICIA, SPANIA, coordonatorul proiectului; Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych Nr 1 w Chorzowie din Chorzow, POLONIA; ITI „AUGUSTO RIGHI“ din NAPOLI, ITALIA; 8th GYMNASIO THESSALONIKIS din THESSALONIKI, GRECIA; Stokeinteignhead Primary School din Newton Abbot, Devon, MAREA BRITANIE.

În proiectul nostru ne-am propus explorarea oportunitatilor tehnologiei in imbunatatirea educatiei si pastrarea mostenirii culturale. Mostenirea culturala este o expresie a modulului de a transmite de la o generatie la alta, in cadrul unei comunitati, obiceiuri, practici, locuri, obiecte, expresii artistice si valori. In prezent lucreaza trei grupuri tinta formate din: 46 de elevi, 11 profesori, 20 parinti.

In perioada 7-10 februarie 2016 am participat la prima reuniune transnationala din cadrul parteneriatului care a avut loc la Thessaloniki/ Salonic in Grecia. Din partea fiecarui partener au participat cate 2 profesori. Din partea liceului nostru a participat dl director Vasile Razvan si prof Nicoara Paul.

In prima zi, luni 8 februarie 2016 la orele 9 a avut loc deschiderea oficiala a proiectului in sala de TIC unde coordonatoare proiectului, dna profesoara Anastasia Pitsouli a invitat pe directorul scolii si colegii sai. Directorul ne-a urat bun venit si ne-a asigurat de sprijinul sau pe toata durata reuniunii. Dupa care coordonatoarea proiectului dna Milagros Trigo din Spania a preluat conducerea lucrarilor si ne-a explicat ce sa facem in continuare pentru a realiza activitatile din proiect care vor duce la realizare obiectivelor propuse si a impactului asteptat. A reamintit care sunt activitatile comune ale fiecarui partener in proiectul nostrum. De exemplu echipa noastra are de realizat, una din cele mai grele activitati: evaluarea. Aceasta presupune un volum de munca foarte mare. Pentru aceasta noi am prezentat primul set de chestionare de evaluare pe care le-am prezentat coordonatoarei. La acestea au lucrat coordonatorul Nicoara Paul si elevele Serbanescu Simona si Tiu Antonia de la clasa a Xa C. Chestionarele au fost revazute si corectate de dl director Vasile Razvan.

In afara de aceste chestionare, noi am prezentat partenerilor cele trei filme realizate:

  • “Monumentele culturale ale orasului meu, iarna ”realizat de Vitalia Antonio, clasa a X-a C;
  • “Cetatea Turnu- o memorie care asteapata sa fie adusa la viata” realizata de Vida Alexandra, Petrescu Anamaria, clasa a XIa C si Cernat Teodora, Clasa a IX-a A;
  • “In cautarea culturii in orasul meu” realizat de Manica Aurel si Enache Flaviu de la clasa a XI-A.

Aceste prime trei filme dintr-un ciclu mai larg “Monumentele culturale ale orasului meu in cele patru Anotimpuri “, au exprimat viziunile personale ale autorilor si au impresionat foarte placut partenerii prezenti.

In plus, noi am prezentat activitatea ”Realizarea banner-ului Proiectului Erasmus +”, o lucrare de 12 mp (6m * 2m)care a necesitat un mare volum de munca pe care urmatorii membri ai grupului tinta l-au efectuat cu daruire: Paraschiv Adrian – Ditza a coordonat un grup format din Antonio Vitalia, Birja Alexandra, Niculae Alina, Ceapcan Andreea, de la clasa a IXa C. Designul banner-ului a fost realizat de Ioana Alexe- Ioana.super.tare / little Picasso si Toader Valentina- Little Dali, de la clasa a XIIa A.

Gazdele ne-au prezentat un frumos colaj de dansuri populare macedonene si grecesti prin care ne-au arata cum pastreaza si valorifica mostenirea culturala imateriala. Am intrat si la orele elevilor unde am asistat la o ora de fizica unde elevii de la clasa a VIII-a, grupati in echipa studiau: Legarea Rezistoarelor in serie, realizand circuitul necesar si completand formularul de experiment.

In sedinta de dupa amiaza am analizat toate variantele pentru a gasi o perioada optima pentru toti a urmatoarelor reuniuni transnationale. Dupa o negociere anevoiosa au rezultat urmatoarele perioade:10-17 aprilie 2016 pentru urmatoarea intalnire de la Liceul Augusto Righi din Napoli, Italia; inceputul lunii octombrie 2016 pentru a III-a reuniune la Turnu Magurele la la Colegiul National Unirea ; aprilie 2017 pentru ultima intalnire de proiect de la Chestow, Polonia.

Gazdele ne-au prezentat cateva monumente culturale care fac faima celui de-al doile oras ca marime al Greciei, Thessaloniki, Capitala regiunii Macedonia. Astfel am vizitat Biserica SF Dumitru care pastreaza moastele sfantului martir, Turnul Alb- simbolul orasului. De asemenea am fost si La Pestera Petralona afla la 30 min cu microbuzul, o minunatie de stalactite si stalagmite in piatra.

Cele doua zile de lucru, luni si marti, au fost foarte intense si obositoare. Am realizat acest lucru dupa ce le-am parcurs pe “repede inainte”. Miercuri a trebuit sa ne despartim bucurosi si un pic tristi , dar pusi pe treaba pentru a realiza urmatoarele activitati pana la intalnirea din aprilie din Italia.

In prima saptamana de dupa vacanta vom incepe in forta, elevi, profesori si parinti, munca pentru pregatirea si realizarea activitatilor din proiect: “Cubul Mostenirea Culturala”, set-ul de Quiz-uri “Cine stie cultura orasului, castiga”; Chestionarele de evaluare ale celor doua intalniri si alte activitati.

Coordonator Erasmus – Nicoara Paul
Director – Vasile Razvan

Lasă un răspuns