11, decembrie, 2018
Breaking News:

Deși în insolvență, Teldrum va asigura deszăpezirea drumurilor din Teleorman, în asociere cu o firmă din Brașov fără angajați

Numai ștampila Teldrum păstrează urmele insolvenței

Carmen Dumitrescu

Faptul că Teldrum SA este în insolvență nu reprezintă nimic. Compania continuă să încheie contracte pe bani publici și asta se vede cu ochiul liber, fără prea mari eforturi de investigație. Contracte de drumuri, de reabilitare a unor unități școlare și, mai nou, de deszăpezire a drumurilor din Teleorman în iarna 2018-2019. Insolvența se vede numai pe ștampilă. În rest, Teldrum se descurcă la fel de bine ca și Dragnea. Până la urmă, de aici rezultă legătura ombilicală dintre Dragnea și Teldrum: ascensiunea politică a lui Dragnea este perfect similară cu ascensiunea economică a firmei Teldrum. Pentru că puterea se sprijină pe resurse, iar Teldrum i-a oferit lui Dragnea resursele pentru acapararea și conservarea puterii.

Dar revenind la județul Teleorman, rețeaua de drumuri județene cuprinde 26 de drumuri cu o lungime de 820,613 km. Unitățile operative de deszăpezire își desfășoară activitatea în perioada 1 noiembrie 2018 – 31 martie 2019. Astfel, județul Teleorman, prin Consiliul Județea Teleorman a încheiat cu asocierea Teldrum SA – Fincodrum SA, Acordul-Cadru nr.120 din 03.10.2017 pentru „Întreținerea curentă pe timp de iarnă a drumurilor județene din județul Teleorman în perioada 2017 -2021”, în urma unei licitații deschise.

Contractul semnat de Teldrum cu Rompetrol

În consecință, Teldrum SA a întocmit planul operativ de acțiune pe timpul acestei ierni și, teoretic, acum ar trebui să muncească, pentru că drumurile din Teleorman au fost, în prima zi cu ninsoare serioasă, aproape impracticabile.

Mai mult, Petre Pitiș a semnat și un contract de vânzare-cumpărare în rețeaua de stații Rompetrol a carburanților necesari precum și a produselor din magazin, a produselor de cafea și servicii de spălătorie.

Potrivit planului operativ semnat de Petre Pitiș, sunt 5 baze de deszăpezire în județ: Alexandria, Turnu Măgurele, Roșiorii de Vede, Videle și Olteni. Toate aceste baze vor consuma în iarna aceasta cu deszăpezirea drumurilor județene o cantitate de 103 tone de motorină și 5 tone de benzină. De asemenea, se vor folosi (teoretic, pe hârtie) 10.000 de tone de sare și  10.000 de tone de nisip.

Probabil pentru a putea câștiga licitația, Teldrum nu a mers de unul singur în aventura dezăpezirii drumurilor județene din Teleorman în iarna asta, ci s-a asociat cu o altă companie, foarte interesantă și ea, din Brașov.

Extras din Hotărârea Consiliului Județean Teleorman privind Planul operativ de acțiune pe timpul iernii 2018 -2019

Vorbim despre Fincodrum SA. Firma aparține unui anume Ioan Drăgoi, acționar sau fost acționar în încă 7 companii, precum TOOLS GROUP COM SRL, unde a fost asociat cu un cetățean de orgine libaneză Ahmad Melhem sau EUROPET SRL, asociat cu un cetățean de origine irakiană AHMED K. AHMED. În iarna anului 2015 – 2016, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a atribuit Fincodrum SA contractul de întreținere pe timp de iarnă a Autostrăzii A2, un contract cu o valoare totală de peste 11 milioane de lei. Fincodrum a fost înființată în 2008 și îi are ca acționari pe Ioan Drăgoi și pe Argentina Minerva Băiculescu. La sfârșitul anului 2012, Fincodrum avea o cifră de afaceri de peste 2 milioane de lei și niciun angajat. Nici acum nu stă mult mai bine la capitolul acesta, în anul 2017, compania raportând un total de 30 de angajați și capitaluri de 6 milioane de lei. Fincodrum SA pare a fi o altă companie abonată la contractele cu statul, numai în perioada 2012 – 2014, ea bifând 14 contracte din bani publici, în valoare de 30 milioane lei. De aceea, nu e deloc suprinzătoare asocierea Fincodrum SA cu Teldrum SA pentru întreținerea drumurilor din Teleorman. Din mai multe puncte de vedere, pe care cunoscătorii le pot înțelege simplu din informațiile pe care deja le-am furnizat în cuprinsul articolului. Cât despre insolvența Teldrum și numărul mic de  angajați al Fincodrum SA, iarăși nu trebuie să ne îngrijorăm. Obiectul contractului pe bani publici nu e neapărat întreținerea rețelei rutiere a județului, ci încărcarea unor conturi pe principiul: „o mână spală pe alta… și amândouă obrazul subțire”.

Lasă un răspuns